Kluczowy aspekt: Strategia banku i kierunki jego rozwoju |
G4-DMA |
Podejście do zarządzania aspektem "Strategia banku i kierunki jego rozwoju" |
✔zaraportowano |
NIE |
Strategia i wyniki finansowe |
Aspekt: Wyniki ekonomiczne banku |
G4-EC1 |
Bezpośrednia wartość ekonomiczna wytworzona i podzielona z uwzględnieniem przychodów, kosztów operacyjnych, wynagrodzenia pracowników, dotacji i innych inwestycji na rzecz społeczności, niepodzielonych zysków oraz wypłat dla właścicieli kapitału i instytucji państwowych |
✔zaraportowano |
NIE |
Strategia i wyniki finansowe |
Aspekt: Pośredni wpływ ekonomiczny i obecność na rynku - m.in. wpływ na rozwój infrastruktury, kondycję gospodarki i branży, na jakość życia społecznego itp. |
G4-EC5 |
Wysokość wynagrodzenia pracowników najniższego szczebla według płci w stosunku do płacy minimalnej na danym rynku w głównych lokalizacjach organizacji |
✔zaraportowano |
NIE |
Różnorodność |
G4-EC8 |
Znaczący pośredni wpływ ekonomiczny, w tym skala tego wpływu |
✔zaraportowano |
NIE |
|
- Aspekty: Wpływ na odpowiedzialne wykorzystywanie zasobów środowiska naturalnego.
- Wpływ na emisje gazów cieplarnianych, zużycie energii i efektywność energetyczna. Transport i jego wpływ na środowisko.
|
G4-DMA |
Podejście do zarządzania aspektem „Wpływ na środowisko" |
✔zaraportowano |
NIE |
Jak wpływamy na środowisko? |
G4-EN1 |
Wykorzystane materiały według wagi i objętości |
✔zaraportowano |
NIE |
Jak wpływamy na środowisko? |
G4-EN3 |
Bezpośrednie i pośrednie zużycie energii przez organizację |
✔zaraportowano |
NIE |
Jak wpływamy na środowisko? |
G4-EN15 |
Łączne bezpośrednie emisje gazów cieplarnianych według wagi |
✔zaraportowano |
NIE |
Jak wpływamy na środowisko? |
G4-EN16 |
Łączne pośrednie emisje gazów cieplarnianych według wagi |
✔zaraportowano |
NIE |
Jak wpływamy na środowisko? |
G4-EN30 |
Znaczący wpływ na środowisko wywierany przez transport produktów i innych dóbr oraz materiałów, z których korzysta organizacja w swej działalności oraz transport pracowników |
✔zaraportowano |
NIE |
|
Aspekt: Skala zatrudnienia i zapewnianie miejsc pracy |
G4-LA1 |
Łączna liczba nowozatrudnionych pracowników, odejść oraz wskaźnik fluktuacji pracowników według grup wiekowych, płci i regionu |
✔zaraportowano |
TAK |
Zatrudnienie |
Aspekt: Benefity dla pracowników i ich rodzin |
G4-DMA |
Podejście do zarządzania aspektem „Benefity dla pracowników i ich rodzin" |
✔zaraportowano |
NIE |
Benefity i warunki pracy |
G4-LA2 |
Świadczenia dodatkowe zapewniane pracownikom pełnoetatowym, które nie są dostępne dla pracowników czasowych lub pracujących w niepełnym wymiarze godzin, wg głównych jednostek organizacyjnych |
✔zaraportowano |
NIE |
Benefity i warunki pracy |
Aspekt: Zdrowie i bezpieczeństwo w miejscu pracy |
G4-DMA |
Podejście do zarządzania aspektem „Zdrowie i bezpieczeństwo w miejscu pracy” |
✔zaraportowano |
NIE |
Zdrowie i bezpieczeństwo |
G4-LA6 |
Wskaźnik urazów, chorób zawodowych, dni straconych oraz nieobecności w pracy oraz liczba wypadków śmiertelnych związanych z pracą, według regionów i płci |
✔zaraportowano |
NIE |
Zdrowie i bezpieczeństwo |
Aspekt: Edukacja i szkolenia pracowników |
G4-DMA |
Podejście do zarządzania aspektem „Edukacja i szkolenia pracowników” |
✔zaraportowano |
NIE |
Rozwój |
G4-LA9 |
Średnia liczba godzin szkoleniowych w roku przypadających na pracownika według płci i struktury zatrudnienia |
✔zaraportowano |
TAK |
Rozwój |
G4-LA10 |
Programy rozwoju umiejętności menedżerskich i kształcenia ustawicznego, które wspierają ciągłość zatrudnienia pracowników oraz ułatwiają proces przejścia na emeryturę |
✔zaraportowano |
NIE |
Rozwój |
G4-LA11 |
Odsetek pracowników podlegających regularnym ocenom jakości pracy i przeglądom rozwoju kariery zawodowej, według płci i kategorii zatrudnienia |
✔zaraportowano |
TAK |
Rozwój |
Aspekt: Edukacja i szkolenia przedstawicieli banku, którzy nie są jego pracownikami |
G4-DMA |
Podejście do zarządzania aspektem "Edukacja i szkolenia przedstawicieli banku, którzy nie są jego pracownikami" |
✔zaraportowano |
NIE |
|
- Kluczowe aspekty: Różnorodność i równość szans w miejscu pracy, w tym równe wynagradzanie kobiet i mężczyzn
- Przeciwdziałanie łamaniu praw człowieka w miejscu pracy
|
G4-DMA |
Podejście do zarządzania aspektem „Równe szanse w miejscu pracy – polityka zarządzania różnorodnością” |
✔zaraportowano |
NIE |
Różnorodność |
G4-LA12 |
Skład ciał nadzorczych i kadry pracowniczej w podziale na kategorie pracowników według płci, wieku, przynależności do mniejszości oraz innych wskaźników różnorodności |
✔zaraportowano |
TAK |
|
G4-LA13 |
Stosunek podstawowego wynagrodzenia mężczyzn do wynagrodzenia kobiet według zajmowanego stanowiska |
✔zaraportowano |
TAK |
Różnorodność |
G4-HR3 |
Całkowita liczba przypadków dyskryminacji i działania naprawcze podjęte w tej kwestii |
1 zgłoszenie. Przeprowadzono postępowanie wyjaśniające. Zarzuty nie zostały potwierdzone. |
TAK |
|
Kluczowy aspekt: Rola wartości i etyki w kulturze organizacyjnej, w tym budowanie odpowiedzialnych postaw pracowników |
G4-DMA |
Podejście do zarządzania aspektem: "Rola wartości i etyki w kulturze organizacyjnej, w tym budowanie odpowiedzialnych postaw pracowników |
✔zaraportowano |
NIE |
Etyka
Różnorodność
|
Wskaźnik własny |
Lista kluczowych działań i inicjatyw, realizowanych w danym roku w banku, na rzecz zwiększenia wiedzy pracowników o etyce i kulturze organizacyjnej banku |
✔zaraportowano |
NIE |
Etyka |
G4-LA16 |
Liczba skarg dotyczących stosunków pracowniczych skierowanych i rozwiązanych przez mechanizmy formalne |
Zgłoszono 36 skarg. Wszystkie zostały rozpatrzone i wyjaśnione. |
TAK |
|
Kluczowy aspekt: Odpowiedzialna sprzedaż i przeciwdziałanie missellingowi |
G4-DMA |
Podejście do zarządzania aspektem "Odpowiedzialna sprzedaż i przeciwdziałanie missellingowi" |
✔zaraportowano |
NIE |
Odpowiedzialna sprzedaż |
G4-PR9 |
Wartość pieniężna istotnych kar z tytułu niezgodności z prawem i regulacjami dotyczącymi dostawy i użytkowania produktów i usług |
✔zaraportowano |
TAK |
Odpowiedzialna sprzedaż |
Aspekt: Przeciwdziałanie korupcji |
G4-DMA |
Podejście do zarządzania aspektem „Przeciwdziałanie korupcji” |
✔zaraportowano |
NIE |
Etyka |
G4-SO4 |
Szkolenia w zakresie polityki i procedur antykorupcyjnych organizacji |
✔zaraportowano |
TAK |
|
G4-SO5 |
Potwierdzone przypadki korupcji i działania podjęte w odpowiedzi na nie |
Brak tego typu przypadków |
TAK |
|
G4-SO8 |
Kwota istotnych kar oraz całkowita liczba sankcji pozafinansowych z tytułu niezgodności z prawem i regulacjami |
Brak tego typu przypadków |
TAK |
|
Aspekt: Udział w życiu publicznym |
G4-DMA |
Udział w życiu publicznym |
✔zaraportowano |
TAK |
Etyka |
G4-SO6 |
Całkowita wartość finansowa i rzeczowa darowizn na rzecz partii politycznych, polityków i instytucji o podobnym charakterze, według krajów |
✔zaraportowano |
NIE |
Etyka |
- Aspekty: Transparentne zasady współpracy z dostawcami, w tym zrozumiałe dla nich informowanie o kryteriach społecznych i środowiskowych wyboru
- Zasady wyboru dostawców usług i produktów uwzględniające kryteria środowiskowe, społeczne i przestrzeganie praw człowieka
|
G4-DMA |
Podejście do zarządzania aspektem „Dobór dostawców i zasady współpracy z nimi” |
✔zaraportowano |
NIE |
Dostawcy i partnerzy biznesowi |
Wskaźnik własny |
Liczba procesów zakupowych zrealizowanych w skali roku przez Biuro Zakupów |
✔zaraportowano |
NIE |
Dostawcy i partnerzy biznesowi |
Wskaźnik własny |
Liczba firm, które w ramach procesów zakupowych wypełniły ankietę CSR |
✔zaraportowano |
NIE |
Dostawcy i partnerzy biznesowi |
G4-EN32 |
Odsetek nowych dostawców, którzy zostali poddani ocenie wg kryteriów środowiskowych |
✔zaraportowano |
NIE |
Dostawcy i partnerzy biznesowi |
G4-LA14 |
Odsetek nowych dostawców, którzy zostali poddani weryfikacji pod kątem praktyk w zakresie zatrudnienia |
✔zaraportowano |
NIE |
Dostawcy i partnerzy biznesowi |
G4-HR10 |
Odsetek nowych dostawców poddanych weryfikacji pod kątem przestrzegania praw człowieka |
✔zaraportowano |
NIE |
Dostawcy i partnerzy biznesowi |
- Kluczowe aspekty: Etyczna komunikacja marketingowa i rzetelne, zrozumiałe dla klientów informowanie o produktach i usługach.
- Zgodność z regulacjami, m.in. w zakresie produktów i usług.
|
G4-DMA |
Podejście do zarządzania aspektem "Etyczna komunikacja marketingowa i rzetelne, zrozumiałe dla klientów informowanie o produktach i usługach" |
✔zaraportowano |
NIE |
Odpowiedzialna sprzedaż |
G4-DMA |
Podejście do zarządzania aspektem "Zgodność z regulacjami, m.in.: w zakresie produktów i usług" |
✔zaraportowano |
NIE |
Odpowiedzialna sprzedaż |
G4-PR3 |
Rodzaj informacji o produktach i usługach wymaganych na mocy procedur oraz procent znaczących produktów i usług podlegających takim wymogom informacyjnym. |
Brak tego typu przypadków |
NIE |
Odpowiedzialna sprzedaż |
G4-PR4 |
Całkowita liczba przypadków niezgodności z regulacjami i dobrowolnym kodeksami dotyczącymi oznakowania i informacji o produktach i usługach, według skutków |
Brak tego typu przypadków |
NIE |
Odpowiedzialna sprzedaż |
G4-PR7 |
Całkowita liczba przypadków niezgodności z regulacjami i dobrowolnym kodeksami regulującymi kwestie komunikacji marketingowej, z uwzględnieniem reklamy, promocji i sponsoringu, wg rodzaju skutków |
Brak tego typu przypadków |
NIE |
Odpowiedzialna sprzedaż |
Kluczowy aspekt: Portfolio produktów, w tym nowe produkty i innowacje w tym zakresie |
G4-DMA |
Podejście do zarządzania aspektem "Portfolio produktów, w tym nowe produkty i innowacje w tym zakresie" |
✔zaraportowano |
NIE |
|
Aspekt: Produkty i inicjatywy dla MŚP |
G4-DMA |
Podejście do zarządzania aspektem „Inicjatywy dla MŚP" |
✔zaraportowano |
NIE |
Bank dla MŚP |
Aspekt: Dostępność usług i otwartość banku na różnorodnych klientów, w tym dla niepełnosprawnych, seniorów itp. |
G4-DMA |
Podejście do zarządzania aspektem "Dostępność usług i otwartość banku na różnorodnych klientów, w tym dla niepełnosprawnych, seniorów itp." |
✔zaraportowano |
NIE |
Satysfakcja klientów |
G4-FS13 |
Punkty dostępu na terenach słabo zaludnionych i słabiej rozwiniętych gospodarczo. |
✔zaraportowano |
NIE |
Satysfakcja klientów |
G4-FS14 |
Inicjatywy podjęte w celu poprawy dostępu do usług finansowych dla osób defaworyzowanych |
✔zaraportowano |
NIE |
Satysfakcja klientów |
Kluczowy aspekt: Bankowość mobilna i internetowa oraz podejście do bezpośredniego kontaktu z klientem (sieć placówek) |
G4-DMA |
Podejście do zarządzania aspektem "Bankowość mobilna i internetowa oraz podejście do bezpośredniego kontaktu z klientem (sieć placówek)" |
✔zaraportowano |
NIE |
Satysfakcja klientów |
Wskaźnik własny |
Liczba "klientów zdalnych", korzystających z bankowości mobilnej |
✔zaraportowano |
NIE |
Satysfakcja klientów |
Wskaźnik własny |
Liczba "transakcji w kanałach zdalnych" |
✔zaraportowano |
NIE |
Satysfakcja klientów |
Wskaźnik własny |
Liczba placówek banku w Polsce, w podziale na placówki prowadzone bezpośrednio przez bank oraz placówki partnerskie |
✔zaraportowano |
NIE |
Kim jesteśmy? |
Kluczowy aspekt: Jakość obsługi klientów i poziom ich satysfakcji |
G4-DMA |
Podejście do zarządzania aspektem "Jakość obsługi klientów i poziom ich satysfakcji" |
✔zaraportowano |
NIE |
Satysfakcja klientów |
G4-PR5 |
Wyniki badań pomiaru satysfakcji klienta |
✔zaraportowano |
TAK |
Satysfakcja klientów |
Kluczowy aspekt: Bezpieczeństwo usług, transakcji i danych klientów |
G4-DMA |
Podejście do zarządzania aspektem: "Bezpieczeństwem usług, transakcji i danych klientów" |
✔zaraportowano |
NIE |
Bezpieczeństwo |
G4-PR8 |
Całkowita liczba uzasadnionych skarg dotyczących naruszenia prywatności klientów oraz utraty danych |
4 przypadki |
NIE |
Bezpieczeństwo |
Aspekt: Wsparcie klientów w trudnych sytuacjach |
G4-DMA |
Podejście do zarządzania aspektem "Wsparcie klientów w trudnych sytuacjach" |
✔zaraportowano |
NIE |
Satysfakcja klientów |
Wskaźnik własny |
Liczba klientów zaproszonych w danym roku do oceny jakości obsługi i funkcji doradczej banku w trudnych dla klienta sytuacjach (badanie klientów). |
3,5 tys. klientów |
NIE |
Satysfakcja klientów |
- Aspekty: Edukacja finansowa dzieci, młodzieży i dorosłych, w tym klientów.
- Zaangażowanie społeczne i wspieranie społeczności lokalnych
|
G4-DMA |
Podejście do zarządzania aspektem: "Edukacja finansowa i zaangażowanie społeczne" |
✔zaraportowano |
NIE |
|
Wskaźnik własny |
Liczba beneficjentów projektów i inicjatyw społecznych z obszaru edukacji inicjowanych i/lub wspieranych w danym roku przez banku i/lub Fundację Banku Zachodniego WBK |
✔zaraportowano |
NIE |
|